Rólam, amennyi éppen elég.


Nem írok fikciót. Elegem van belőle, írnak helyettem mások épp elég szemetet, amit aztán felmagasztal a média. Pontosan tudom ki az, aki megengedheti magának, hogy kényelmesen belehelyezkedjen más bőrébe. Én már rég nem tudom, kinek a bőrét hordom. Nem vagyok híres, nem vagyok celeb, nem vagyok író, nem vagyok sikeres és valószínűleg már nem is leszek egyik sem a felsorolásból. De hát kit érdekel ez, amikor az ember elveszíti önmagát? Mi az, ami a realitás talajához köt minket? Mivel butítjuk magunkat minden nap, amikor felkelünk? Vajon milyen izgalmaknak nézünk elé aznap, mekkora lesz a stressz faktor, hányszor aláznak meg, hányszor alázunk meg másokat, miközben kicsinyes, szánalmas örömünkben tobzódva észre sem vesszük, hogy rohan el mellettünk az élet röhögve…

Azt hiszitek, megkeseredett vagyok, pedig ennél átlagosabb életem már nem is lehetne. Minden nagyon középszerű és kényelmes benne. A pesti lakás, a minimálbérhez képest jónak mondható fizetést biztosító munkahely, a párkapcsolat, a felszínes barátságok, az autó, a gyerek nélküli szabadidő; tehát minden adott az átlag, mókuskerékbe illő élethez. Még főzni is tudok, vasalásban nem vagyok ász, de megy. Jó a kézügyességem és a férjem elmondása alapján jó vagyok az ágyban. Egyetlen, apró probléma van csak. Eltompult a világ, és csak akkor vagyok képes ezen változtatni, ha hosszúra nyúlik az éjszaka. A végletek embere vagyok, mindig is az voltam. Ha valamibe belekezdek, akkor azt vagy megcsinálom legjobb tudásom szerint, tökéletesre, vagy inkább abbahagyom, és nem vállalkozom többet olyasmire. Ha valamit a fejembe veszek, azt véghez szoktam vinni és időnként nagyon eltökélt, racionális döntéseket hozok. Máskor átkapcsol az egész világom és csak hagyom magam sodródni az árral. Elég lesz? Elég ennyi rólam..? Akkor kezdhetjük.

Leave a Reply

