Fantaisie Impromptu I.

rain2

Csatába készülő hadseregként gyülekeztek a szürke pamacsok, mígnem egybefüggő, nehéz burokként borult rám az ég. Alig volt délután három óra, de szürkülethez illő sötétségben sétáltam. A mező harsány, tavaszi zöldje pompás kontrasztot alkotott a haragos égbolttal, mintha ügyes festő ecsetje pingálná elém a horizontig húzódó tájat. Síkság, bokáig érő, zsenge fű, apró, épp nyíló virágok, a távolban egy kis ház, fölöttem meg az esőillatot árasztó sötétség. Vibrált a levegő, elhallgattak a madarak, a méhek, a bogarak… a zümmögés dallamát visszafojtott csend váltotta fel.

A bennem zakatoló érzések gyorsvonata is elérkezett újabb állomásához: lecsendesült a tudatom, vergődő szívem mély ütemű gépezetté kapcsolt át. Kitisztult a fejem, kiürült belőle minden más Rajta kívül. Megszállt a nyugalom, a bizonyosság, hogy hamarosan az övé leszek ismét; különleges mágneseink pólusai újra egymásra találva csatlakoznak össze. Acélos tekintetét láttam viszont az égbolton, mintha hívna magához. Szaporábbra vettem a lépteim – egyre közelebb a kis ház.

Az első csepp. A kezemen, az arcomon, a combomon… Majd elöntötte egész testem. Megfürdetett magában a természet, mintha ő is Neki engedelmeskedne; felkészítette fekete menyasszonyát a közelgő, véres nászra. Lüktetett a gyomrom a várakozás izgalmától és megfeszült a hüvelyem a birtoklása emlékétől. A könnyed nyári ruhám már teljesen rám tapadt. Hajam a vállamra és hátamra lapult a nehéz, kristályos cseppek súlyától. Magamra vettem a mező, a levegő, a nap, a felhők illatát. Kinyitottam a testem és a lelkem, amikor megláttam sötét sziluettjét, ahogy feltűnt az ajtóban. Megsemmisülve és újjászületve álltam előtte. Ő bent a száraz, meleg biztonságban; én kint, a villámokkal szaggatott éggel a hátam mögött.

Beengedett. Magába olvasztott, és én befogadtam sötétsége minden cseppjét…

Leave a Reply

